تاریخ ارسال:ج, 1395/07/09 - 16:29 شناسه: 554

10 مطلب در مورد وهابیت

وهابیت
و در جاى دیگر مى‏نویسد: محمّد بن عبد الوهّاب در مسجد دِرعیّه خطبه مى‏ خواند و در هر خطبه ‏اى می‏گفت: توسّل به پیامبر کفر است. برادرش شیخ سلیمان، سخنان او را سخت انکار مى‏کرد و در هیچ‏یک از بدعت‏هایش از وى پیروى نمى‏کرد. روزى سلیمان از برادرش محمّد ...

مطلب اول:

 

اظهارات توهین آمیز یکی از رهبران تکفیری نسبت به پیامبر اسلام

زهران علوش که از جمله پیروان تفکرات القاعده است و با هم پیمانانش تحت شعار نبی محمد (صلی الله علیه وآله) می جنگد در صحبتی توهین آمیز می گوید: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت]محمد[صلی الله علیه وآله]؛ [حضرت]محمد[صلی الله علیه وآله] یک مدعی است.

منبع:SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

مطلب دوم:

ممنوعیت کتابت یکی از آیات قرآن به تشخیص شیخ وهابی!!!!

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: همانا من در میان شما دو امانت سنگین بجا می گذارم که اگر به آنها تمسک کنید، هرگز گمراه نشوید: کتاب خدا و اهل بیتم، و آنها هرگز از هم جدا نگردند تا در حوض کوثر نزد من آیند. و به راستی چه درست فرمود. آنانی که به این دو امانت تمسک نجسته اند از جمله مصادیق گمراهان امروزند.

"محمد بن صالح عثیمین" یکی از شیوخ معاصر وهابیت در صفحه ای از کتابش " القول المفید علی کتاب التوحید"  پس از مقدمه ای می گوید: نوشتن این آیه " وَقُلْ اعْمَلُوا فَسَیَرَى الله عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ " (و بگو:هر چه می خواهید عمل کنید که به زودی خدا و رسول او و... عمل شما را خواهند دید" بر برخی از اعمال خطاست ، رسول (صلی الله علیه و آله) پس از رحلتش نمی تواند ببیند ، فقط خداوند می بیند، پس کتابت این آیه اشتباه است زیرا دروغ بستن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شمار می رود!

سوالی که در اینجا باید از این شیخ وهابی پرسید این است که چگونه نوشتن یک آیه ممنوع می شود در حالی که در متن قرآن موجود است؟ آیا این شیخ می خواهد این آیه را از قرآن بردارد؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) چگونه نمی بیند در حالیکه در روز قیامت آگاه و شاهد بر تمام اعمال امتش است؟ آیا این به جز گمراهی است.

منبع:SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

مطلب سوم: مخالفت پدر و برادر عبدالوهاب با او

آیااین درست است که پدر و برادر محمد بن عبدالوهاب مخالف افکار او بوده ­اند؟

پدر و برادر محمد بن عبدالوهاب از سرسخترین مخالفان عقائد وی به شمار می رفتند چنانکه زینى دحلان مفتى مکه مکرّمه مى‏نویسد: سلیمان، برادر محمّد بن عبد الوهّاب نیز بدعت‏ها، گمراهى‏ها و عقاید منحرف او را انکار مى‏کرد و کتابى در ردّ افکار او نوشت. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه، ص 42)

و در جاى دیگر مى‏نویسد: محمّد بن عبد الوهّاب در مسجد دِرعیّه خطبه مى‏ خواند و در هر خطبه ‏اى می‏گفت: توسّل به پیامبر کفر است. برادرش شیخ سلیمان، سخنان او را سخت انکار مى‏کرد و در هیچ‏یک از بدعت‏هایش از وى پیروى نمى‏کرد. روزى سلیمان از برادرش محمّد پرسید: اسلام چند رکن دارد؟ محمّد، جواب داد: پنج رکن.

سلیمان گفت: ولى تو مى‏گویى هر کس وهّابى نباشد و از تو پیروى نکند، کافر است و این را رکن ششم اسلام قرار داده‏اى. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه، ص 39.)

و چون اختلاف میان سلیمان با برادرش محمّد به درازا کشید، سلیمان از بیم این که برادرش دستور کشتن او را بدهد، به مدینه منوّره کوچ کرد و رساله‏اى در ردّ او نوشت وبرایش فرستاد. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه،ص 40)

 احمد زینى دحلان در مورد مخالفت پدر محمد بن عبدالوهاب با فرزندش هم مى‏نویسد: و هم‏چنین پدر وى عبد الوهّاب که از علماى صالح به‏شمار مى‏رفت همانند دیگر علما در فرزندش، آثار الحاد و بى‏دینى را حدس می‏زد و او را سرزنش نموده و مردم را از ارتباط با وى برحذر مى‏داشت. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه، ص 42)

مطلب چهارم: پیش‌گویی و خبر رسول خدا (ص) از ظهور  فرقه‌ای در آخرالزمان(وهابیت) حکایت می‌کند.

بخاری در کتاب صحیح خود که به ادّعای اهل سنّت«أصَحُّ الْکُتُبِ بَعْدَ الْقرآنِ؛ صحیح‌ترین کتاب‌ها پس از قرآن کریم» می‌باشد از عبد الله بن عمر روایت نموده:«پیامبر گرامى(ص) فرمودند: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک گردان! صحابه تا سه مرتبه سؤال نمودند :ای رسول خدا ! پس منطقه نجد چه می‌شود؟ گمان کنم در مرتبه سوّم بود که حضرت فرمود :«سرزمین نجد سرزمین زلزله‏ ها (ویرانی‌ها) و فتنه‏ هاست و ازهمان‌جا شاخ شیطان ظهور خواهد کرد .»

 نجد نام منطقه‌ای است در اطراف ریاض پایتخت عربستان که وهّابیت نیز از همان‌جا ظهور کرد.
 . می‌تواند اشاره به تزلزل و فروپاشی عقاید باشد.

 . «عَن ابنِ عُمَرَ قالَ: أللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَامِنَا، أللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا. قَالُوا: وَفِی نَجْدِنَا. قَالَ أللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی شَامِنَا، أللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی یَمَنِنَا. قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ وَفِی نَجْدِنَا؟ فَأَظُنُّهُ قَالَ فِی الثَّالِثَةِ: هُنَاکَ الزَّلاَزِلُ وَالْفِتَنُ، وَبِهَا یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ»

الجامع الصحیح المختصر(صحیح البخاری)، ج 1، ص 351، حدیث 990، کتاب الِاسْتِسْقَاءِ، باب 26، بَاب ما قِیلَ فی الزَّلَازِلِ وَالْآیَاتِ، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، الوفاة: 256، دار النشر: دار ابن کثیر،الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة الثالثة، تحقیق: د. مصطفى دیب البغا.

پیش گویی پیامبر اسلام (ص) از ظهور وهابیت در آخرالزمان

عینى، نویسنده کتاب «عُمدة القاری» از شرح‌های صحیح بخاری و از علماى بزرگ اهل سنّت می‏نویسد: «مراد از شاخ شیطان، حزب و گروه او مى ‏باشد .»

 در همین باره روایت دیگری از رسول خدا ص در صحیح بخاری به نقل ازابوسعید خُدری آمده است: «افرادى در مشرق زمین، خواهند آمد که قرآن را تلاوت ‏کرده امّا از گلوگاه آنان تجاوز نمی‌کند صبه اعماق وجود آنان نفوذ نمی‌کند و از قرآن بهره‌ای نمى‏برند، این گروه همان‌گونه از دین خارج می‌شوند که تیر از کمان خارج ‏ شده و دیگر به کمان باز نمى‏گردد. از پیامبر اکرم ص پرسیدند: این فرقه چه نشانه‏اى دارد؟ حضرت فرمود: از نشانه‌های این گروه سرهاى تراشیده است .»

 زینى دَحْلان، مفتى مکّه مکرّمه با اشاره به همین روایت، مى‏نویسد:«تصریح پیامبر اکرم ص به «سر تراشیدن» این گروه، نشانه بارزی است بر یکی از شاخصه‌های فرقه وهّابیت که تنها فرقه‌ای هستند که به پیروان خود دستورمی‏دهند سر خود را بتراشند و این صفت در هیچ یک از فرقه‏هاى خوارج و بدعت‌گذارِ قبل از وهّابیت دیده نشده است... سیّد عبد الرحمن اهدل، مفتى منطقه زبید، مى‏گفت: در نقد عقاید وهّابیت نیازى به تألیف کتاب نیست؛ بلکه همین حدیث پیامبر ص که از ویژگى‏هاى این فرقه، «سر تراشیدن» را معرفى کرده، براى بطلان عقاید آنان کفایت مى‏کند؛ زیرا غیر از وهّابیت هیچ یک از فرقه‏هاى بدعت‌گذار، این ویژگى را نداشته‌اند. روزى محمد بن عبد الوهّاب به زنی دستور داد که سر خود را بتراشد، او در پاسخ گفت: تو که مى‏گویى زنان باید سر خود را بتراشند؛ باید دستور دهى مردان هم ریش خود را بتراشند؛ زیرا ریش مرد، همانند موى زن، زینت او محسوب می‏شود. محمد بن عبد الوهاب پاسخی در برابر سخن این زن نداشت .»

«وَبِنَجْدٍ یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیطَانِ أَیْ: أُمَّتُهُ وَحِزبُهُ» عمدة القاری شرح صحیح البخاری، ج 7، ص 59، اسم المؤلف: بدر الدین محمود بن أحمد العینی، الوفاة: 855 هـ ،دار النشر: دار إحیاء التراث العربی، بیروت.

 . «یَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ وَیَقْرَءُونَ الْقُرْآنَ لاَ یُجَاوِزُ تَرَاقِیَهُمْ، یَمْرُقُونَ مِنَ الدِّینِ کَمَا یَمْرُقُ السَّهْمُ مِنَ الرَّمِیَّةِ، ثُمَّ لاَ یَعُودُونَ فِیهِ حَتَّى یَعُودَ السَّهْمُ إِلَى فُوقِهِ. قِیلَ مَا سِیمَاهُمْ. قَالَ سِیمَاهُمُ التَّحْلِیقُ. أَوْ قَالَ: ألتَّسْبِیدُ»

صحیح البخاری(الجامع الصحیح المختصر)، ج 6، ص 2748، حدیث 7123، کتاب 100، کِتَاب التَّوْحِیدِ، باب 57، باب قرائة الفاجر والمنافق، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی الوفاة: 256، دار النشر: دار ابن کثیر، الیمامة، بیروت، 1407 - 1987، الطبعة الثالثة، تحقیق: د. مصطفى دیب البغا.

 . «فَفِی قَوْلِهِ سیمَاهُمُ التَّحْلیقُ تَصْریحٌ بِهَذِهِ الطّائِفَةِ لأنّهُمْ کَانُوا یَأمُرُونَ کُلَّ مَنِ اتَّبَعُهُمْ أَنْ یَحْلِقَ رَأسَهُ وَلَمْ یَکُنْ هَذَا الْوَصْفُ لأَحَدٍ مِنْ طَوَائِفِ الْخَوَارِجِ وَالْمُبْتَدِعَةِ الَّذینَ کَانُوا قَبْلَ زَمَنِ هَؤلاَءِ... وَکَانَ السیّدُ عَبْدُ الرَّحْمَنِ الْأهدَلِ مُفْتِی زُبَیدٍ یَقُولُ: لاَ حَاجَةَ إلَى التَّألیفِ فِی الرَّدِّ عَلَىَ الْوَهَّابیَّةِ بلْ یَکْفِی فِی الرَّدِّ عَلَیْهِمْ قَولُهُ صَلَّى اللّهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ سیمَاهُمُ التَّحْلیقُ؛ فَإنَّهُ لَمْ یَفْعَلْهُ أحَدٌ مِنَ الْمُبْتَدِعَةِ غَیْرُهِمْ؛ وَاتَّفَقَ مَرّةً أنَّ إمْرأةً أقَامَتِ الْحُجَّةَ عَلَى إبنِ الْوَهّابِ لَمَّا أکْرَهُوهَا عَلَى أتْبَاعِهِمْ فَفَعَلتْ، أَمَرَهَا إبنُ عَبْدِ الْوَهَّابِ أنْ تَحْلِقَ رَأسَهَا فَقَالَتْ لَهُ حَیْثُ إنَّکَ تَأمُرَ الْمَرأَةَ بِحَلْقِ رَأسِهَا یَنْبغی لَکَ أنْ تَأمُرَ الرَّجُلَ بِحَلْقِ لِحْیَتِهِ؛ لأنَّ شَعْرَ رَأسِ الْمَرأةِ زِینَتُهَا وَشَعْرَ لِحْیَةِ الرَّجُلِ زِینَتُهُ، فَلَمْ یَجِدْ لَهَا جَوابَاً»  فتنة الوهابیة، احمد زینی دحلان، ص 19.

مطلب پنجم:

فتوای جدید وهابیت:دختران زشت لباس های نیمه عریان بپوشند!

 

یک مفتی وهابی به نام “عبدالباری الزمزمی” که اهل مراکش است،‌در فتوایی که دو روز پیش صادر کرد.می گوید:‌ دختران زشت که موفق نشده اند ازدواج کنند، برای اینکه بتوانند راه را برای ازدواج خود مهیا کنند و جوانان را به خود جذب کنند، باید لباس های نیمه عریان بر تن کنند تا از این طریق جوانان را تحریک و به سمت خود بکشانند.
گفتنی است اظهارات “الزمزمی” که “رئیس جمعیت تحقیقات و پژوهش های فقهی مراکش” است، به شدت مورد تمسخر رسانه های مراکشی قرار گرفت. کاربران فضای مجازی جهان عرب نیز او و تفکر وهابیت را به این بهانه مورد تمسخر قرار داده اند.

زیرا که او نمیداند یا نمیخواهد بداند یا اصلا نمیتواند بداند که:

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیوبِهِنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَایضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ  «نور 31»

و به آنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یابرادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود(و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید!

مطلب ششم:

وهابیت و تبدیل خانه پیامبر همان محل نزول ملائکه و وحی به توالت و دستشویی...!!

علی رغم تلاشهای بسیار وزیر میراث فرهنگی عربستان آقای سامی العنقاوی جهت نگهداری این میراث بزرگ فرهنگی و مذهبی بدستور علمای وهابی(عبدالعزیز بن باز)و حمایت پادشاه عربستان این مکان تخریب و به توالت عمومی تبدیل شد.

در حالی که منزل محمد ابن عبدالوهاب باید بازسازی شود...؟

 وهابیت و بازسازی خانه محمد بن عبدالوهاب آثار اسلامی به بهانه شرک و بدعت تخریب می شود اما ... براساس گزارش های روزنامه الریاض،ترمیم و بازسازی خانه شیخ محمد عبدالوهاب در محله غیلان توسط اداره موزه ها و آثار تاریخی عربستان احیاء گردید.و از آن به بعد نگهبانانی جهت حراست از آن گمارده شده.

مطلب هفتم: 

حکایت زیبا از ضایع شدن بن باز در برابر استدلال زیبای مرحوم حکیم:

مرحوم آیه الله العظمى سید محسن حکیم قدس سره که مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف بود، در سفرى که به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بن باز » مفتى آن روز آن کشور (که نابینا بود) مواجه شد.
بن باز، ظاهرا به دیدن آقاى حکیم رفته بود ولى در واقع قصد داشت با ایشان جدال کند و افکار وهابیگرى خود را مطرح نماید. در این جلسه ، بن باز، از آیه الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمىکنید؟ آیه الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جاى چنین صحبت هایى نیست ، بگذارید به احوالپرسى برگزار شود. بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیه الله حکیم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم ، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت ! بن باز، با تعجب پرسید چرا؟ آیه الله حکیم گفتند: چون قرآن مى فرماید: 

و من کان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبیلا(؛سوره اسراء، آیه 72

((کسى که در این جهان (از دیدن چهره حق ) نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود)). و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنمند، قرار بگیرید. بنابراین ظاهر بسیارى از آیات قرآن مقصود نیست !
بن باز گفته بود اگر قرار است حضرت علی چشمهایم را شفا دهد اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود . این قدر بغض اهل بیت در دل این مفتیان وهابیت هست و ببینید خدا به چه روز آنها را انداخته . همین بن باز گفته بود ۴۰سال در مدینه مسجدالنبی نمازخواندم ولی هنوز به پیامبر سلام نداده ام...

مطلب هشتم:

چند فطوا ( نه فتوا)

1-جایز نبودن صحبت کردن دختر با پدر 

شیخ "محمد العریفی" چهره سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در فتوایی که اخیرا صادر کرد، صحبت کردن دختر با پدرش را تنها در صورتی حلال دانست که مادرش نیز حضور داشته باشد. این مفتی وهابی در ادامه گفت: نشستن دختر نزد پدر و صحبت کردن با وی اگر در حضور مادرش نباشد، شیطان را به میان می کشاند و ممکن است به گناه منجر شود، به ویژه اگر آن دختر لباس های نامناسب پوشیده باشد.

2-حلال بودن گوشت جن!

محمد الزغبی در فتوای خود با استناد به اینکه جن در حیواناتی مثل "شتر" نمود عینی پیدا می کند، و با توجه به حلیت خوردن گوشت شتر، خوردن گوشت جن را حلال دانست.

3-جشن ازدواج و سالگرد ازدواج خلاف حق است 

شیخ عبدالعزیز آل شیخ اعلام کرد برگزاری جشن به مناسبتهایی از قبیل سالگرد ازدواج و یا جشن تولد باطل است. همچنین مفتی عربستان سعودی، اضافه کرد جشن تولد خلاف حق است. اگر فرزند انسان سالم به دنیا آمد و یا زندگی زناشویی سالها ادامه پیدا کرد مسلمان باید تنها خدا را شکر کند.

مطلب نهم:

اثبات عالم به غیب نبودن پیامبر

شبکه وصال (شبکه وهابی با نام اسلام) و حرف های مفت کارشناسانش این شبکه وهابی  به نام اسلام فعالیت میکند اما دراصل پیاده نظام دشمنان اسلام(یهود) است. کارشناسان این شبکه حرف های مفت و بی پایه و اساس زیاد میزنند یکی از این حرف ها این است که میگویند: « علم غیب مخصوص ذات باری تعالی است و نه پیامبر ونه هیچ یک از امامان علم غیب ندارند» آنها برای اثبات این حرف برخی آیات قرآن را ناقص و نصفه میخوانند وبا این کار بسیاری از مردم را فریب میدهند.

به عنوان مثال این آیه را میخوانند: «وَمَا کَانَ اللَّهُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیبِ» یعنی: «و خدا شما را از اسرار غیب آگاه نسازد».179 سوره آل عمران.

 و دیگر ادامه آیه را نمی خوانند که میفرماید:

« وَمَا کَانَ اللَّهُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیبِ وَلَکِنَّ اللَّهَ یجْتَبِی مِنْ رُسُلِهِ مَنْ یشَاءُ»

یعنی:« و خدا شما را از اسرار غیب آگاه نسازد ولی از میان رسولان خود، هر کس را بخواهد برمیگزیند». 179 آل عمران علاوه بر این خداوند در سوره ی هود آیه ی 49 می فرمایند:

« ِلْکَ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَیبِ نُوحِیهَا إِلَیکَ مَا کُنْتَ تَعْلَمُهَا أَنْتَ وَلَا قَوْمُکَ مِنْ قَبْلِ هَذَا».

«اینها از خبرهای غیب است که به تو (ای پیامبر) وحی می‌کنیم؛ نه تو، و نه قومت، اینها را پیش از این نمی‌دانستید»

 و در آیه ی 49 از سوره ی آل عمران از قول حضرت عیسی آمده است که:

« وَأُنَبِّئُکُمْ بِمَا تَأْکُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِی بُیوتِکُمْ».

«و به شما از غیب خبر دهم که در خانه هایتان چه میخورید و چه ذخیره میکنید».

طبق این آیه حضرت عیسی ادعای علم غیب کرده است و در ادعایش نیز صادق بوده است.

مطلب دهم:

فتوای یک مفتی وهابی علیه اهل بیت(ع)

یک مفتی وهابی به نام ابوالبراء به تازگی بر صفحه ی شخصی اینترنتی خود نوشته است: فرزندان خود را با اسماء شیعی مانند حسین و علی و زهرا نامگذاری نکنید زیرا منجر به فرقه گرایی می شود!

شخصی به نام حسین در سوالی از وی می پرسد: ای شیخ من این موضوع را نمی دانستم خواهش می کنم شما از سوی خود اسمی را به من پیشنهاد دهید قبل از اینکه گریه سر دهم. ابوالبراء در جوابش می گوید: یک تاء به اول نام خود اضافه کن تا حسین تبدیل به تحسین شود.

کلمات کلیدی: 
Fill in the blank.